Dieťa nemá žiadne základy angličtiny – je pre neho krúžok vhodný?
Mnoho rodičov si kladie presne túto otázku. Či je krúžok vhodný pre dieťa, ktoré sa s Angličtinou nikdy nestretlo, a lektorky budú hovoriť len týmto jazykom.
Veľa odborníkov. To sú nielen tí pedagogicky vzdelaní, ale aj tí, ktorí dlhodobo učia deti tento jazyk, vám povedia, že ak si naozaj nastavíte prioritu naučiť dieťa anglicky, tak už včera bolo neskoro ho prihlásiť na kurz.
Okrem toho si rodič povie:
„Nové prostredie!“ Nebude sa báť?
Nové deti? Budú si vyhovovať?
Nové priestory? Čo keď sa mu tam nebude páčiť? A tak ďalej a mnoho ďalších podobných otázok.
Na to mám len jednu odpoveď. Resp. dve 😊
Po prvé: Rodičia sa veľa krát obávajú viac ako deti. Tie si zvyknú rýchlo.
Po druhé: Adaptácia.
Či už sa jedná o adaptáciu nového miesta, keď idete na dovolenku, alebo zaradíte do jedálnička dieťaťa nové ovocie, alebo bude prvák a pôjde do školy, vždy sa bude musieť adaptovať. Samozrejme, vieme, že adaptácia trvá každému rôzne dlhý čas. Či už je to dieťa alebo dospelák.
A ak sa náhodou neadaptuje? Nevadí! Veď ste to aspoň skúsili.
A teraz sa poďme pozrieť na prax, ktorú Vy rodičia za dverami učebne nevidíte.
V prvom rade by som upozornila na to, že na kurze pri menších deťoch, teda v začiatkoch kurzu sú aj 2 či 3 lektorky. Je to z toho dôvodu, že sa snažíme deťom venovať čo najviac a snažíme sa spozorovať ich individualitu. Nakoľko každé dieťa má rado niečo iné. Niektoré dokáže tancovať 20 minút v kuse, iné vie kresliť aj pol hodinu, ďalšie vníma len sluchom, ale to neznamená, že keď sa nezapája aktívne, že sa neučí.
Lektorky si vytvárajú osobnejší vzťah s deťmi a každou hodinou sú si bližší. Deti sa rýchlo naučia rutine na hodine.
Pre príklad: obr.
Rutina učí deti pripraviť sa na hodinu.
Vedia kedy budú:
- Písať
- Kresliť
- Tvoriť
- Čítať
- Počúvať
- Rozprávať
- Tancovať
- Mať rozcvičku
- Dostanú sladkú odmenu atď.
Samozrejme, že adaptáciu nezvládnu deti len s nami. Je potrebná pomoc rodiča.
A ako docielime aby sa dieťa na kurz tešilo? Vytvoríme mu pocit pozitívneho zážitku. Rodič: „Pamätáš sa na minulú hodinu? Čo sa ti najviac páčilo? Nejaká hračka? Obrázok? Pieseň? “
Dieťa: „Áno, učili sme sa o zeleninke a ovocí, tú pesničku čo sme počuli v tej peknej rozprávke. A pani učiteľka nám dala ochutnať sladkú mrkvičku a dostali sme aj oranžové cukríky ako je mrkvička. “
Dieťa touto konverzáciou vytvára pozitívny zážitok, z pozitívnych emócií získaných na hodine. Preto sa s deťmi veľa rozprávajte. Aj po skončení kurzu a aj pred začatím. Ak aj dieťa je menej zhovorčivé, vždy rodič dostane po skončení kurzu spätnú väzbu od vyučujúceho – ako dieťa pracovalo na hodine, čo sa preberalo, či dostalo domáce úlohy atď. Taktiež majú rodičia vytvorenú súkromnú skupinu, kde nahrávame po každej hodine taktiež fotky a videá z hodiny, aby mali rodičia prehľad. A keď dieťa uvidí tieto fotky, určite sa rozhovorí.
Vety na záver
Ak ste sa dostali až na koniec článku – gratulujem. Či už čítate článok ako rodič, starý rodič, brat, sestra, teta…, tak viete ako pomôcť malému dieťaťu v adaptácii. Či už navštevuje kurz cudzieho jazyka, kreslenie alebo gymnastiku, budete vedieť ako vytvoriť pozitívne emócie a z pozitívneho zážitku alebo zážitok z emócií.